VÄLKOMMEN TILL SPRAKFÅLENS BILDBLOGG! hÄR HITTAR DU SKISSER, FÄRDIGA BILDER OCH ANNAT INTRESSANT.


DON´T FORGET TO CLICK THE PIC!

söndag 17 februari 2019

Villalivet

Skiss till pysselsida

Ibland dyker det upp roliga jobb i maillådan, och då hugger jag direkt.

I november blev jag erbjuden att göra en pysselsida till tidningen Villalivet. Snabbt skulle det gå, och jag som har två söner som aldrig velat pyssla, fick nu snabbt orientera mig i ämnet. Enkla pyssel för 6-10-åringar gjorde att urvalet smalnade av betydligt. Dessutom måste ju beskrivningarna få plats på en A4 tillsammans med bilderna.
Bilden ovan var mitt förslag till layout och antal pyssel, men garnhjärtat plockades bort p g a platsbrist. Och slutligen blev sidan som du ser nedan:

Villalivet nr 1 2019

Och i dagarna har jag levererat en sida med påskpyssel. Finns en del kul som jag måste prova själv!

Inga kommentarer: