VÄLKOMMEN TILL SPRAKFÅLENS BILDBLOGG! hÄR HITTAR DU SKISSER, FÄRDIGA BILDER OCH ANNAT INTRESSANT.


DON´T FORGET TO CLICK THE PIC!

torsdag 22 december 2011

Pepparkakshus


Jag har ingen riktig relation till pepparkakshus. Har aldrig lyckats göra ett riktigt fint. Det är svårt att få till det. Och det kräver sin plats.
Men här hittade jag en dikt av en Ung och stolt, som tydligen har en fin relation till sina pepparkakshus. Verkar skönt, tycker jag.

"Mitt pepparkakshus ger mig trygghet. Det står där i fönstret, stabilt och tryggt, påminner mig om min barndom. Mitt pepparkakshus sviker mig aldrig, det står där på fönsterkarmen oavsett. Tryggt och stabilt. Mitt pepparkakshus är det bästa med julen. Jag och mitt pepparkakshus. Alltid."

Dagens boktips: Svenska ödehus av Sven Olov Karlsson
Dagens låt: Our house med Madness
Dagens saga: Hans och Greta

Inga kommentarer: